Ofte stilte spørsmål

Skyldner sier han har betalt, må han betale inkassosalær til MAIK Inkasso?

Hvis kravet er betalt etter utsendelsedato på tilsendte betalingsoppfordring, må lovbestemte inkassosalær og eventuelt renter av hovedkravet betales til MAIK Inkasso.

Hvor finner jeg oversikt som viser hvilke saker som er til behandling?

Ved å logge inn på vår webportal kan du enkelt få oversikt over saker som er til behandling.

Under fliken saksbehandling –> saksliste vil du få en oversikt over aktive saker. Du kan videre klikke deg inn på saksnummer som viser en detaljert oversikt over tiltak som er utført i saken samt nyttig informasjon registrert på skyldner og kontaktinformasjon til din saksbehandler hos oss.  Her kan man blant annet se PDF av brev sendt fra MAIK Inkasso, legge inn direktebetalinger samt sende oss web meldinger.

Du har også mulighet til å ta ut oversikt over aktive/avsluttede saker under rapporter à online rapporter.

Du finner også oversikt over oppdragsbekreftelser samt avregningsbilag under rapporter à lagrede rapporter.

Hvordan legger jeg inn en ny inkassosak?

Du kan registrere nye oppdrag gjennom vår webportal.

– Logg inn

– Velg saksbehandling

– Registrer faktura

Når ny faktura er registrert vil din saksbehandler motta en melding.

Jeg har glemt passordet. Hva gjør jeg?

Om du ikke har bruker eller passord tilgjengelig så kan du kontakte oss på inkasso@maik.no eller telefon 21496060

Kontaktinformasjon

Ta kontakt med oss på Tlf 21 49 60 60, epost inkasso@maik.no
eller bruk vårt kontaktskjema.